Junior-SM 2010

Halloj ;)
Dehär inlägget skulle jag egentligen ha skrivit precis efter junior-SM.. faaast det blev aldrig av ;) Men bättre sent än aldrig! :D

Men iaf så tänkte jag skriva lite resultat från junior-SM 2010 i mönsterås där jag och Jökull vad med :)
Vi startade T1 och V1 och jag är huuuuuur nöjd som helst :D
Resultat från V1: Uttagning: 5,20 (B-klassad och vidare till B-final). En åttondeplats :) Final: En höjning till 5,47 och en åttonde plats! :) Han skötte sig verkligen fin fint! Korta tölten gick suveränt och jag fick poäng på 5,5-6,0. Traven gick som ... jag vet inte vad (positivt alltså) och jag fick poäng mellan 6,0-6,5. Skritten fick bra för att vara Jökull, men skitdåligt för att vara en annan häst :) Fick mellan 3,5-5,0? I galoppen ville han springa lite, men det var ingenting med tanke på hur han har varit .. Fick mellan 5,0-6,0. Ökade tölten fick jättebra, jag ville inte öka farten för mycket för att banan var lite tung efter att det regnat väldigt mycket. Men jag fick 6,0-6,5.
Det var egentligen inte meningen att jag skulle rida denna klass, men av någon anledning gjorde jag det iaf x')

Resultat T1:
Uttagning: 5,93 (A-klassad igen, kvalad till SM nästa år som Young Rider och A-final) EN FÖRSTA PLATS!!!! :D:D Det kändes RIKTIGT bra att vara svensk mästare för en dag :) Final: En höjning till 5,95 och en andra plats! :D Självklart vart man ju lite besviken efter placeringen från uttagningen, men det kändes verkligen inte bättre när vinnaren fick täcke, band och allt mellan himmel och jord kändes det som ;) I stallet så hade jag dedär jävla bandet inom räckhåll så jag kunde ju faktiskt snott de x) haha .. Men korta tölten gick jättebra nu med och jag fick samma poäng :) Tempoväxlingarna vare inge snack om och han skötte sig ASBRA! Han var jättelydig i nedtagningarna och jag fick mellan 5,5-6,5. Ökade tölten, fyfan vare gick :) självklart så ja vi ju snabbast :) De va nästa som att jag red om mig själv :)hehehe .. Tyvärr så glaopperade han en kortsida men det var bara en domare som såg. Jag fick mellan 5,5(pga galoppen antagligen)-7,0 :)

Där har ni resultatet, och som sagt, det kändes riktigt bra att vara svensk mästare för en dag :)
Hare gött! /Emma Larson och Jökull <3

JUSTEE! Det kom ju bilder oxå! :D



Haha, efter fyrgången (första bilden) så va mina vita ridbyxor så blöta att jag fick rida i de svarta i tölten x)

T1 A-final

Kommentarer
Postat av: cia järnåker

Är stolt att vi har en så himla duktig ungdom i mörs!!! Heja Emma! Och grattis!!!!

2010-08-12 @ 09:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0